Gazdaság,  Hírek

Célkeresztben a Target: Trump tarifái hatással vannak az eladásokra

A Target, az Egyesült Államok népszerű kiskereskedelmi lánca, drasztikusan csökkentette éves elvárásait, miután a cég értékesítései jelentős visszaesést mutattak. A vállalat vezetése a helyzetet „nagyon nehéz környezetnek” tulajdonította, amelyet a kereskedelmi vámok bevezetése is súlyosan érintett. Az eladások májusig terjedő három hónapban 5,7%-kal csökkentek, ami különösen aggasztó, mivel a cég a sokak által vitatott döntés következtében is nehéz helyzetbe került, amely a sokszínűségi, egyenlőségi és befogadási (DEI) célkitűzések megszüntetésére vonatkozott. Brian Cornell, a Target vezérigazgatója elmondta, hogy a cég nem kívánja megerősíteni a magasabb importvámok miatt várható áremelkedéseket, mondván, hogy az árak emelése „utolsó lehetőség” lesz.

Cornell hangsúlyozta, hogy az árképzési döntések attól függenek, hogy a kiskereskedő mennyire tudja amerikai forrásokból beszerezni a termékeket, ezzel csökkentve a Kínától való függőségét. „Ez nagyon fontos szerepet fog játszani” – tette hozzá a cég legfrissebb eredményeit követően. A Target, eltérően a Walmarttól, amely fő bevételeit élelmiszerekből, például banánból, tejből, vécépapírból és samponból szerzi, többségében nem létfontosságú termékekből, például bútorokból és szépségápolási termékekből értékesít. A cég a termékeinek többségét Kínából szerzi be, ahol a boltjaik márkás termékeinek 30%-a származik. Ez az arány a 2017-es 60%-ról csökkent, de elemzők figyelmeztettek arra, hogy a magasabb importvámok hatásainak kezelése nem lesz egyszerű.

Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke, miután visszatért a Fehér Házba, vámokat vetett ki számos országra, próbálva ezzel ösztönözni a vállalkozásokat és a fogyasztókat, hogy amerikai gyártmányú termékeket vásároljanak. Trump reméli, hogy politikája segíti az amerikai gyártást és munkahelyek teremtését, azonban közgazdászok figyelmeztettek, hogy ez magasabb árakat eredményezhet a vásárlók számára. Az Egyesült Államok és Kína kölcsönösen megállapodott az importvámok csökkentéséről, ami a két ország közötti kereskedelmi háború enyhülését eredményezte, de az amerikai importvámok Kínából származó termékekre továbbra is magasabbak, mint korábban, 30%-os szinten állnak.

Rick Gomez, a Target kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a cég tárgyalásokat folytat a beszállítókkal, és szeretné bővíteni a beszállítói kört Kínán kívül is, valamint a rendelési időpontokat és mennyiségeket is módosítani kívánják. „Ezek az erőfeszítések várhatóan kompenzálni fogják a vámok miatti többletköltségek jelentős részét” – mondta. A Walmart a múlt héten bejelentette, hogy emeli az árakat a vámok miatt, amire Trump reagálva azt mondta, hogy a szupermarketnek inkább „el kellene viselnie a vámokat” az importált termékeken, ahelyett, hogy áthárítaná a költségeket a vásárlókra.

A Target szerdán közölte, hogy most már alacsony egyszámjegyű éves értékesítési visszaesést vár, míg korábban körülbelül 1%-os nettó értékesítési növekedést prognosztizált. Januárban a Target bejelentette, hogy megszünteti DEI célkitűzéseit, ami a Trump-adminisztráció ellenállása miatt vált szükségessé, és ennek következtében sok nagyvállalat is visszafogta ezen kezdeményezéseit. A céget egy csoport részvényes, köztük a floridai Riviera Beach Police Pension Fund képviselője beperelte, arra hivatkozva, hogy a Target megtévesztette őket azzal, hogy állítólag eltitkolta a DEI politikáival járó kockázatokat. A per a 2023-as LGBTQ+ termékekkel kapcsolatos visszhangra is utal, amely a cég értékesítéseit és részvényárfolyamát is csökkentette, valamint bojkottokat idézett elő. Cornell elmondta, hogy a DEI politikák megfordítása hatással volt az első negyedéves teljesítményre, de nem tudta pontosan megmondani, hogy mekkora volt ez a hatás.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c30885gj1leo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük